Vragen en antwoorden Zinanalyse A & B


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Vragen en antwoorden Zinanalyse A & B
Vragen en antwoorden Zinanalyse A & B
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Vragen en antwoorden Zinanalyse A & B

Stel hier je vragen over Zinsanalyse...


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Vraag 7 oefententamen

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Vraag 7 oefententamen Empty Vraag 7 oefententamen ma apr 06, 2020 3:31 pm

Laurakanis



Kan iemand mij uitleggen waarom het eerste deel van onderstaande zin een gezegde zin is?

Wat ik altijd af te keuren vind (gezegde zin), is dat mensen die hun hele leven geen gedachte aan de derde wereld hebben gewijd, ineens denken alles beter te weten dan de minister.

2Vraag 7 oefententamen Empty Re: Vraag 7 oefententamen wo apr 15, 2020 5:57 pm

Admin


Admin

Laurakanis schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom het eerste deel van onderstaande zin een gezegde zin is?

Wat ik altijd af te keuren vind (gezegde zin), is dat mensen die hun hele leven geen gedachte aan de derde wereld hebben gewijd, ineens denken alles beter te weten dan de minister.


Dag Laura,

Is = koppelwerkwoord. Wat is? Wat (...) vind of dat ... minster? Zeg het maar..., inderdaad! In dit geval kan je discussiëren over de vraag wat het onderwerp is en wat het gezegde is. Je kunt het namelijk ook omdraaien. Alleen de context of situatie kan dat uitsluiten (zie hiervoor blz. 61 uit het boek Zinsontleding).  Het is zowel te verdedigen dat het een gezegde- als een onderwerpszin is.

Mvg,

Cegien

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum