Vragen en antwoorden Zinanalyse A & B


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Vragen en antwoorden Zinanalyse A & B
Vragen en antwoorden Zinanalyse A & B
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Vragen en antwoorden Zinanalyse A & B

Stel hier je vragen over Zinsanalyse...


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Bijwoordelijke bepaling of bepaling van gesteldheid?

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Admin


Admin

Ik heb een vraag over de volgende zin: Woedend is de vrouw van mijn nieuwe buurman zonder uitkijken de straat overgestoken.

Het gaat mij om het zinsdeel: zonder uitkijken. Dit zou een bijv. bepaling kunnen zijn bij de vrouw van mijn nieuwe buurman. Het kan ook iets zeggen over de wijze waarop ze is overgestoken. Of gaat het om een bijwoordelijke bepaling?

Ik ben benieuwd naar het antwoord, maar voor het het waarom...

Admin


Admin

Admin schreef:Ik heb een vraag over de volgende zin: Woedend is de vrouw van mijn nieuwe buurman zonder uitkijken de straat overgestoken.

Het gaat mij om het zinsdeel: zonder uitkijken. Dit zou een bijv. bepaling kunnen zijn bij de vrouw van mijn nieuwe buurman. Het kan ook iets zeggen over de wijze waarop ze is overgestoken. Of gaat het om een bijwoordelijke bepaling?

Ik ben benieuwd naar het antwoord, maar voor het het waarom...

'Zonder uitkijken' zegt vooral iets over de manier van oversteken: het is een bepaalde manier van oversteken, 'zonder uitkijken', 'roekeloos'. Het is dan een bijwoordelijke bepaling bij 'oversteken'.

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum